Naar de hoofdinhoud
Alle collectiesTolkie SchrijfhulpImplementatie
Hoe voeg ik Tolkie Schrijfhulp toe aan Microsoft Word?
Hoe voeg ik Tolkie Schrijfhulp toe aan Microsoft Word?

In dit kennisbank artikel lees je hoe je Tolkie Schrijfhulp toevoegt aan Microsoft Word

Meer dan een week geleden bijgewerkt

Je kunt Tolkie Schrijfhulp op 2 manieren toevoegen aan Microsoft Word. De manier die het meest geschikt is voor jouw organisatie, hangt af van de grootte van de implementatie.

Welke methode moet ik volgen?

Voeg je Tolkie Schrijfhulp als individu of als kleine groep collega's toe? Dan kies je voor methode 1. Voeg je Tolkie Schrijfhulp voor een grote groep collega's toe? Kies dan methode 2.

Wat bedoelen jullie met 'een grote groep'?

We raden aan om methode 2 pas te volgen als je de Schrijfhulp toe willen voegen aan de Word-accounts van 10 verschillende collega's of meer. We raden dit aan omdat het bij zo'n grote groep handiger kan zijn om het 1 keer toe te voegen aan alle computers, in plaats van dat mensen het zelf moeten toevoegen aan hun eigen computer.

Methode 1: zelf toevoegen via Microsoft AppSource

Wil je Tolkie Schrijfhulp makkelijk en snel toevoegen? Volg dan de stappen hieronder.

Stap 1: Account aanvragen

Begin met het aanvragen van een account. Dat kan door contact op te nemen met je contactpersoon bij Tolkie of door een e-mail te sturen naar [email protected]. Na het aanvragen krijg je een e-mail waarmee je zelf een wachtwoord in kunt stellen. We raden je aan om dit wachtwoord zelf op te slaan in een passwordmanager.

Stap 2: Tolkie Schrijfhulp downloaden

Ga naar de pagina van Read Easy in de Microsoft AppSource. Tolkie Schrijfhulp is namelijk een gezamenlijk product met het bedrijf Digitaal Toegankelijk en wordt aangeboden onder de naam 'Read Easy'.

Op deze pagina klik je op de blauwe knop met de tekst 'Get it now'.

Knop met de tekst 'Get it now' om de Tolkie Schrijfhulp plugin te downloaden

Stap 3: Inloggen op je Microsoft account

Na het klikken op 'Get it now' vraagt Microsoft je om in te loggen. Log in op je Microsoft account. Was je al ingelogd? Dan kun je deze stap overslaan.

Stap 4: Instructies volgen

Afhankelijk van wat voor soort Microsoft account je hebt, volg je de instructies die je krijgt van het programma. Je belandt vanzelf in Microsoft Word. Lukt dit niet? Neem dan contact op voor hulp.

Afbeelding met de tekst "Taking you to Microsoft 365 to complete this process"

Stap 5: Inloggen met je Schrijfhulp/Read Easy-account

In Word krijg je de mogelijkheid om in te loggen met je Schrijfhulp/Read Easy-account. Daarna kun je Tolkie Schrijfhulp gebruiken!

Methode 2: Tolkie op grote schaal toevoegen als beheerder

Wil je Tolkie Schrijfhulp toevoegen aan veel computers tegelijk? Volg dan de stappen hieronder.

Stap 1: Accounts aanvragen

Vraag een account aan voor iedere medewerker die de Schrijfhulp gaat gebruiken. Dat kan door contact op te nemen met je contactpersoon bij Tolkie of door een e-mail te sturen naar [email protected]. Na het aanvragen krijgen alle doorgegeven medewerkers een e-mail waarmee ze zelf een wachtwoord in kunnen stellen.

Stap 2: XML-bestand aanvragen

Vraag het juiste XML-bestand aan bij je contactpersoon bij Tolkie of door een e-mail te sturen naar [email protected]. Geef aan of je Tolkie Schrijfhulp wil toevoegen aan Microsoft Outlook of Microsoft Word.

Stap 3: XML-bestand toevoegen binnen het Microsoft 365 beheercentrum

Ga naar het beheercentrum van Microsoft en log in. Klik in de linker zijbalk op 'Instellingen' en daarna op 'Geïntegreerde apps'. Scroll in dit menu iets naar beneden en klik op 'Aangepaste apps uploaden'.

Balk met daarin de knop 'Aangepaste apps uploaden'

Kies voor App-type 'Office-invoegtoepassing' en kies het XML-bestand als manifestbestand.

Stap 4: Gebruikers kiezen

Kies welke gebruikers toegang krijgen: alleen jij als beheerder, je hele organisatie, of specifieke gebruikers of groepen.

Gebruikers toewijzen: 3 selectievakje met alleen ik, hele organisatie of specifieke gebruikers/groepen

Stap 5: Instructies volgen en proces afronden

Volg de instructies. Daarna is de implementatie afgerond en kunnen de gekozen gebruikers inloggen met hun Schrijfhulp/Read Easy-account.

Hulp nodig?

Het implementeren van nieuwe software kan lastig zijn. Kom je er niet uit? Neem dan contact op voor hulp.

Was dit een antwoord op uw vraag?